ניהול מוניטין ברשת – כך זה עובד

מוניטין הינו קו החשיפה הראשונית שאנשים פוגשים כאשר הם נתקלים בשמנו או אף מחפשים אותו. אם בעבר היה קל יותר לשמור על מוניטין חיובי משום שאמצעי המדיה היו עיתונים וטלוויזיה שלא מפרסמים סיפורים על כל אחד (עדיין היה את המוניטין שעובר מפה לאוזן אך זה למאמר אחר), הרי שהיום כל אדם יכול להזיק למוניטין של בעל עסק, חברה, סלב ואפילו אדם פרטי על ידי השמצתו במקומות שונים באינטרנט.

את ההשמצות ניתן להפיץ בפייסבוק וברשתות החברתיות השונות, באתרים שונים וכתוצאה מכך יופיעו ההשמצות גם בגוגל. אז איך שומרים על מוניטין טוב?

ניהול מוניטין ברשת

מוניטין בגוגל

במידה וחיפוש אחר שמכם מוביל אל תוצאות שליליות, המוניטין שלכם נפגע. ישנם מגוון של דרכים בהם ניתן להתמודד עם זה. דרך אחת תהיה פניה ישירה אל בעלי האתרים בהם מפורסמים מאמרים או תגובות משמיצות בפורומים שלהם כלפיכם. את פרטי ההתקשרות עם בעלי האתר בדרך כלל ניתן למצוא בקלות אך במידה ולא, חפשו בגוגל את האתר Who is.

אתר זה מאפשר למצוא את פרטי ההתקשרות של רוב בעלי האתרים בעולם. דרך שניה הינה להתקשר באופן מכוון אל כותבי התוכן המשמיץ ולנסות ולהגיע איתם להסדר. במידה ולא הצלחתם להגיע להסדר אנושי על מנת להסיר את התכנים הפוגעניים, ניתן לפנות אל חברת גוגל בבקשה שתסתיר את התוכן המשמיץ שפוגע במוניטין שלכם. ניתן למצוא במאגרי המידע שגוגל מספקת לציבור הרחב מה נחשב לתוכן בר הסתרה.

במידה וכל זה לא עזר הרי מה שנשאר לעשות כדי לנהל את המוניטין שלכם (ומה שכדאי לעשות בכל מקרה) הינו לקדם תוכן חדש וחיובי תחת מילות המפתח הרצויות בגוגל. בניגוד לקידום אתר בודד, כאשר נרצה לקדם תכנים חיוביים לצורך ניהול המוניטין שלנו, נרצה לעקוף בתוצאות החיפוש בגוגל את התכנים הפוגעניים כמה שיותר. כעת תאלצו לפתוח אתר אם אין ולקדמו בצורה מקצועית ובנוסף על כך, לקנות מדיה מאתרים בעלי קידום גבוה ברשת ולפרסם בהם תכנים חיוביים.

יש כאלו שמחפשים פתרונות של פרסום בגוגל (ניתן לקרוא על זה כאן) אבל זה לא יעיל בהקשר של ניהול מוניטין – כי אנשים נוטים יותר "לחפור" בתוצאות של גוגל ולחפש את הדברים העסיסיים.

קיראו גם על בניית אתרים שיכול להיות רלוונטי בהקשר הזה.

מוניטין ברשתות החברתיות

לעיתים כשמוניטין של אד או גוף נפגע, זה יהיה מדובר בפי העם ברשתות החברתיות. אחת הדרכים להתמודד עם זה הינה קודם כל לאתר את השיחות והפרסומים השליליים כלפיכם. חפשו מידי יום את שמכם בשורת החיפוש של גוגל או רשת חברתית אחרת במידה ויש וחיפוש זה יציג בפניכם את כל הפוסטים בהם שמכם מוזכר בפייסבוק (במידה ולא מדובר בפרופילים סגורים לצפייה או קבוצות סגורות שאינכם חברים בהם). על ידי כך תוכלו להגיב בפוסטים השונים ולהציג את הצד שלכם בסיפור וכמו כן לבקש ממכרים להגיב גם הם לצורך יצירת אמינות. דבר נוסף שאפשר לעשות הינו לפרסם, גם בפרסום ממומן פעולות המציגות אתכם באור חיובי.

שאלות בנושא ניהול מוניטין ברשת – כך זה עובד

ניהול מוניטין ברשת
נגישות
גלילה לראש העמוד