עם התפתחות הטכנולוגיה, רבים ממעיטים לפקוד את החנויות הפיזיות ועורכים את רוב העסקאות שלהם ברחבי הרשת. זה לא מצריך מהם לצאת מהבית, לסחוב שקיות או להסתובב בחנות במשך שעות עד שימצאו את הפריט המבוקש. בשל כך, עסקים רבים עברו לחנויות מסחר באינטרנט ובכך מגדילים את הרווחים שלהם ומתפעלים את העסק גם ברמה הווירטואלית. הקמת אתר מסחר מצריכה תכנון, מחשבה ועבודה רבת שעות, כך שלא מדובר בפרויקט שמקימים בן לילה. אם אתם בדרך להקמת אתר מסחר, הכתבה הבאה תהיה לכם לעזר.

האם המוצרים שלכם מתאימים לאתרי מסחר?

בכדי להקים אתר מסחר שיעבוד על הצד הטוב ביותר, חשוב לשאול את עצמנו האם המוצרים שאנו מוכרים אכן יכולים להימכר אונליין כפי שהם נמכרים באופן פיזי. עניין זה אינדיבידואלי מאוד בין חנות לחנות מאחר ולכל אחת מהן מוצרים עם אופי מובדל וקהל יעד אחר.

ניהול חשבונות

בכדי למכור את המוצרים שלכם, תצטרכו מערכת שתסייע לכם לבצע סליקה באינטרנט. כלומר מערכת זו תסייע ללקוחות שלכם לבצע תשלום אונליין מאובטח בכרטיס אשראי, ואילו אתם תוכלו להשתמש במערכת על מנת לייצר חשבוניות בקלות ולנהל את התשלומים והחשבונות. מערכת זו לא רק תייעל את העברת התשלום ותעניק ללקוח חוויית משתמש ידידותית, היא תאפשר לכם לשלוח ללקוחות חשבוניות ירוקות ולעקוב אחר ההתנהלות הכלכלית של העסק (מה שיועיל לכם בסוף השנה מול הרשויות).

בנייה ותפעול האתר

בכדי להקים את האתר באופן המיטבי, עליכם לוודא שהוא יהיה ידידותי למשתמש ובעל שפה שיווקית וקו עיצובי התואמים את קהל היעד. השתדלו לבחור במערכות פתוחות ולהימנע ממערכות סגורות, בכדי שתוכלו לבצע שינויים ופעולות באתר בקלות ובמידיות. כמו כן, מומלץ לרכוש את שירותיה של חברת SEO, הם יוכלו לסייע לכם להניע את האתר להופיע בעמודים הראשונים בגוגל. יתרה מזאת, רצוי להקים בלוג ייעודי באתר, בו תוכלו לשתף את הגולשים בטיפים שנוגעים לתחום העסק ומאמרים מקצועיים בנושאים הרלוונטיים.

מעבר לכל אלה, חשוב להעניק לגולשים וללקוחות שלכם חוויית גלישה נוחה. על מנת לעשות זאת מוטב להציג את המוצרים הנמכרים באופן המיטבי. הקפידו להעלות תמונות איכותיות מכמה זוויות של המוצר, הדגישו את כל המידע שעל הלקוח לדעת לפני רכישת המוצר וכמובן, אם המוצר אזל במלאי, דאגו לציין זאת.

תכנית עסקית ואסטרטגיה לשיווק ברשת

בשביל לצלוח את המכירות ברחבי הרשת, עליכם לתכנן תכנית עסקית ואסטרטגיה שיווקית, במהלכן הגדירו את פילוח הקהל, מאפייני האתר, העלו בעיות אופציונליות בהן אתם עלולים להיתקל, בדקו מה עושים המתחרים, בנו ממשק ידידותי למשתמש, חשבו על אפשרות לקידום אורגני או ממומן ותכננו אסטרטגיות על מנת לשפר את הנוכחות הדיגיטלית שלכם באינטרנט, לרבות הרשתות החברתיות (אל תפסלו הקמת עמוד עסקי בפייסבוק ובאינסטגרם, מאחר ואלה יכולים לסייע לכם בקידום אתר המסחר).

 

כיום עסקים רבים פונים לזירה האינטרנטית בכדי למקסם רווחים ולצבור קהל לקוחות חדש, אם גם אתם מתכננים לעשות זאת, עשו את זה נכון. אל תפסחו על שלבים בתהליך, השקיעו זמן מחשבה ותכנון ואל תקלו ראש בנושא. התייעצו עם אנשי מקצוע בתחום שיווק אתרי המסחר, בררו לגבי מערכות אידאליות עבורכם, בקשו המלצות על מעצבים גרפיים ומתכנתים וצאו לדרך. עם תכנון יעיל ואסטרטגיה שיווקית נכונה, תוכלו להגיע רחוק.

השארת תגובה