מחשב נייד או מחשב נייח?

בעידן טכנולוגי מתקדם כולם כבר יודעים כי ללא מחשב לא ניתן יהיה להתחבר לעולם החיצוני, לנהל את מהלך העבודה וליצור קשרים חברתיים.

זה נכון שישנם אנשים רבים אשר עדיין פועלים ומתקיימים ללא המחשב, אבל אם אתם מעוניינים בקשר עם הציוויליזציה, בין אם מדובר בפעילות חברתית אינפורמטיבית או פעילות עסקית -חשוב שתדעו כי רכישת מחשב נייד או נייח הם חלק בלתי נפרד מאורח החיים המתקדם.

בכל הנוגע לבחירה בין שני סוגי המחשבים, חשוב לדעת כי כיום ניתן בקלות וכמעט באותו מחיר לרכוש מחשב נייד או נייח, כאשר המחשב הנייח הוא כזה שבנוי מתיבת המחשב, מסך, מקלדת ועכבר, בעוד מחשב נייד כולל את כל מרכיבים אלה במקשה אחת.  אבל כיצד בוחרים?

בין אם בחרתם להרכיב מחשב נייח, לבין אם אתם מחפשים מחשב נייר מומלץ, 2016 היא שנה שנחשבה מתקדמת מאד מבחינת מחשבים, גם ניידים וגם נייחים ובשנת 2018 המחשבים חזקים ומתקדמים אפילו יותר!

מחשב נייד או מחשב נייח

כדי לבחור נכון חשוב לשים לב לכמה דגשים:

צורך

חשוב שתבחרו את סוג המחשב לפי הצורך שלכם. לדוגמא: בחירת מחשב נייד לעריכת וידאו עליה להיות מושכלת שכן מחשבים ניידים פחות בנויים לעבודות עריכה כמו מחשבים נייחים (אלא אם בחרתם במחשב נייד לעריכת וידאו שנחשב חזק במיוחד וכזה שנועד בעיקר לעבודה זאת).

עוד חשוב לדעת מהם הצרכים שלכם ובכך לבצע התאמה של המחשב. דוגמא אחרת היא עבודה בכתיבת תוכן לאתר אינטרנט קיים, לבניית אתר, או כל צורך אחר, שכוללת בעיקר שימוש בוורד ומסמכי אקסל. לעבודה כזאת יספיק מחשב נייד קל לנשיאה וכזה שניתן לעבוד בו כמה שעות טובות ללא הפרעה או בעיות בסוללה.

מיקום

עוד חשוב בבחירה בין סוגי המחשבים לדעת מהו המיקום שממנו אתם עובדים. מחשבים ניידים מתאימים לאנשים אשר עוברים בעבודתם ממקום למקום כמו אדריכלים, מעצבים, כתבים ועיתונאים ועוד. לעמת זאת, מחשבים נייחים מתאימים בעיקר לעובדים שעבודתם מתבצעת במשרד ולא מחוצה לו.

עוד יש להתחשב בחלל העומד לרשותכם ובמידה ויש לכם משרד קטן או דירה קטנה: יש לבחור במחשב נייד שמתקפל בקלות ונחשב קומפקטי. חללים גדולים יותר ישלבו בתוכם מחשבים נייחים בהרמוניה.

מחשב נייד או מחשב נייח

מחיר

מחירים של מחשבים ניידים ונייחים משתנים וכיום כמעט ואין הבדל בין העלויות של מחשב נייד או מחשב נייח. בשל כך חשוב לבצע השוואת מחירים בין סוגי המחשבים ולהבין אילו מחשבים מתאימים לכם מכל.

אחריות


בדקו כמה חודשי אחריות אתם יכולים לקבל על מחשב נייד וכמה חודשי אחריות מקבלים על מחשב נייד. בכך תוכלו לבחור את המחשב המתאים לכם ביותר תוך שאתם יודעים כי ניתן ליהנות משירותי תיקונים והחלפת חלקים בעת הצורך.

התאמה

התאימו את המחשב לאדם שמשתמש בו. ילדים למשל לא יצטרכו מחשבים חזקים במיוחד וזאת משום שהם אינם אמורים לצרוך תכנים בכמויות גבוהות. בשל כך מחשבים ניידים לילדים נחשבים אטרקטיביים יותר והם מונעים את הסתגרותם בחדר עם המחשב, מה שמרגיע רבים מההורים.

סטטוס

עוד חשוב להתאים את המחשב לסטטוס שלכם. אם אתם סטודנטים למשל בוודאי תצטרכו מחשב נייד אותו תוכלו לשאת בקלות ממקום למקום. מחשבים נייחים מתאימים יותר למי שרוצה לנהל את כל עסקיו במקום אחד.

לסיכום, בכל הנוגע לבחירה בין מחשב נייד או נייד: כיום יש לבצע את הבחירה המושכלת והנכונה ביותר לצרכים שלכם תוך שמומלץ להרכיב מחשב נייד באמצעות איש מקצוע, כמו גם לבצע התייעצות עם איש המקצוע לגבי המחשב המתאים לכם מכל. בכך תוכלו לתקשר עם הסביבה ולבצע את העבודה שלכם בצורה הטובה ביותר וללא תקלות.

שאלות בנושא מחשב נייד או מחשב נייח?

מחשב נייד או מחשב נייח
נגישות
גלילה לראש העמוד