גיוס עובדים: עשה ואל תעשה

גיוס עובדים

אין זה סוד שהצלחת העסק תלויה רבות באיכות הכוח האנושי, כי בסופו של יום האנשים הם אלו שעושים את ההבדל, האנשים הם אלו שפונים לרגש, האנשים הם אלו שחושבים מעבר, האנשים הם אלו שמחליטים כיצד לייעל מהלכים והאנשים הם אלו שמחזיקים במוטיבציה לשפר ולייעל, ועל כן לאחר שיש קונספט שעובד ולאחר שיש תקציב, חשוב למצוא את הצוות המוביל – זה שייקח את הרעיון הבסיסי וינווט אותו לעבר ההצלחה. אי לכך אספנו עבורכם מספר תובנות כיצד לגייס נכונה עובדים וכיצד לא – גם זאת חשוב לדעת.

זיהוי חיקוי והימנעות

ובכן, במדריך הבא אתם עתידיים למצוא דגשים חשובים בתחום גיוס עובדים באופן מושכל, אך גם פה תמצאו מספר טיפים יעילים, וזאת כי בתחום ההשמה אף אחד אינו המציא את הגלגל, אלא אלו שפועלים נכון פשוט למדו מניסיונם של אחרים והיו מספיק חכמים בשביל להימנע ולשנות מה שהוכר כטעות.

צעדים שמוטב לצעוד

  • כאשר מפרסמים מודעה לחיפוש עובדים, ראוי לוודא שהיא קצרה וכוללת את הפרטים העיקריים. בנוסף, היו מקוריים אך לא מתחכמים.
  • נהלו נהלי איתור מועמדים מהיר, אחרת תפספסו עובדים טובים, רק כי התמהמהתם עם התשובה.
  • מראש הכינו את מערך הקליטה, וזאת בכדי למקסם את כישורי העובד בצורה מהירה ומרבית.
  • הגדירו מראש מה מחפשים, כולל יחסי אנוש, יצירתיות, יכולת לקבל פקודות ועמידה בלחצים.
  • בתהליך בחינת העובדים שלבו בין אדם מתחום התעסוקה לבין מומחה למשאבי אנוש, רק כך תתקבל התמונה המדויקת ביותר.
  • עוד בהתחלה הדגישו את הצדדים היותר בעייתיים שהעבודה מצריכה. מדוע? יסייע לסנן פניות שאינן רלוונטיות.
  • הוציאו כסף עבור גיוס. עזרה מושכלת וערוצי פרסום ממוקדי קהל יעד יסייעו למצוא את העובד הנכון בזמן הקצר ביותר, כך שהעסק יתחיל להצדיק את עצמו ולממש את הפוטנציאל כמה שיותר מהר.

צעדים שמוטב לטשטש את עקבותיהם

  • אל תחפשו אחר עובד אם טרם אושר התקן המדובר.
  • אל תפרסמו ברשת את פרטי החברה, אם דף הבית אינו מעודכן או גמור – עשוי להבריח עובדים ראויים.
  • מודעות לחיפוש עובדים אינן אמורות להיות משתחצנות. הימנעו מטפיחה על השכם, גם אם מדובר בחברה מדהימה.
  • אל תצמצמו את הוצאות החיפוש על חשבון איכות התוצאות. כך למשל אם ידוע שחברת השמה מוצאת בפינצטה את העובדים הטובים ביותר, מוטב לשלם מעט יותר ולזכות בעובד ששווה הרבה יותר.
  • אל תראיינו באופן מתנשא, ייתכן שהיחס יבריח עובדים מעולים שמבינים שמגיע להם לא רק משכורת נאה, אלא גם יחס אדיב.
  • אל תסתמכו יותר מדי על האינטואיציה, אלא יותר על עובדות ותעודות.
  • הימנעו משיטת "חבר מביא חבר".
  • אל תהססו לשווק את החברה מול מרואיין שנמצא ראוי. זהו בדיוק הזמן לנפח את החזה ולהאיר מגוון יתרונות שמהווים ערך מוסף.

בין רצוי למצוי

לסיכום נציין שאל תחשבו שמעבר לפינה מחכה מרואיין הרבה יותר טוב, לפחות לא אם מולכם יושב מועמד ראוי שחבל לאבד. באותה נשימה נציין שגם אין להתפשר, אלא פשוט תשאפו למינון הנכון בין רצוי למצוי – בהצלחה!

השארת תגובה