PH וחומציות הגוף: כל מה שרציתם לדעת!

את המושג ph  אנו שומעים לעיתים רבות בין אם מדובר ברופאים שמדברים אלינו, לתזונאים, עד לפרסומות שקוראות לנו לאזן את רמת החומציות בגוף על ידי צריכת שלל מאכלים שנחשבים בריאים.

אבל מהו PH? מהו סולם PH? מהי רמת הPH הממוצעת בגוף האדם אשר שנחשבת נורמלית? וכיצד מאזנים את רמות החומציות בגוף?  

כדי להבין טוב יותר את המושג הזה מומלץ להמשיך לקרוא את המאמר הבא שישפוך לכם אור על הנושא.

PH וחומציות הגוף

אז מהו PH

PH הוא סולם שתפקידו למדוד את רמת החומציות של תמיסות שונות. המדד נמדד על ידי בדיקת ריכוז היונים ההידורניים בתמיסה תוך שריכוז של יונים מסייע להעלאת רמת ה PH בגוף האדם או בכל חומר שנבדק.

בכל הנוגע למדידת הPH בגוף, חשוב לדעת כי הגוף שלנו מורכב מחומצות ובסיסים והוא חשוף אליהם בכל זמן, לדוגמא: בבטן שלנו ישנה חומצה הידרוכולית אשר מסייעת לנו לעכל מזון ובכך גם להימנע ממחלות זיהומיות.

החומצות נמצאות גם סביבנו כאשר באמצעות הומיאוסטזיס בגוף האדם ניתן לשמור על סביבה פנימית יציבה וזאת באמצעות מניעה של חומציות יתר בדם, ומניעת חומציות בגוף, כאשר הכל תלוי ברמות הph הנמצאות בגופינו.

הומיאוסטזיס בגוף האדם מגיע לידי ביטוי בבקרה וויסות הגוף וביצוע תהליכים שמאפשרים לגוף לשמור על תנאי סביבה משתנים.

מהו סולם ph ?

על מנת לבצע מדידה של רמות הPH בגוף ועל מנת למנוע מחלות זיהומיות בגוף, רצוי לבצע בדיקה של רמות הph  לפי סולם PH. בשל כך שהגוף שלנו חשוף וגם מייצר חומצות חשוב לדעת כמו חומציות ישנן בחומרים  שונים שאנו מכניסים לגופינו. כמה חומציות ישנן בגוף ניתן לדעת על ידי בדיקת הסולם של החומציות בגוף, כאשר את המדידה מבצעים בצורה כימית על ידי הוספת אינדקטורים שמשנים צבעים ועוזרים לגלות את רמת החומציות בגוף וגם בחומרים שונים כמו גם במזון. לפי הסולם ניתן לבצע איזון של רמת החומציות בגוף, ולהבין יותר על הצורך בוויסות הPH בגוף על ידי חומרים שונים שעושים זאת.

PH וחומציות הגוף

 מהי רמת החומציות האידיאלית בגוף?

כדי להבין האם אתם זקוקים לאיזון ברמת החומציות בגופכם, חשוב להבין כי רמת PH אידיאלית הינה 7.35 בסולם ph. עם זאת רוב האנשים מדווחים על רמת חומציות של 5.5 או 6.5 בשל השפעות סביבתיות, עודף או חוסר באיזון של מיצי הקיבה וצריכה של מאכלים שאינם בריאים לקיבה.

אז כיצד מאזנים את רמת החומציות בגוף?

על מנת למנוע  מחלות כמו: קטרקט, אוסטאופורוזיס, שגרון, סרטן, מיגרנות, עצירות, בחילות בוקר, שבץ, אלרגיות, סוכרת, השמנה וכדומה רצוי לאזן את רמת החומציות בגוף. לכן יש להתייעץ עם מומחים בתחום התזונה.

עוד מומלץ להימנע ממזון מעובד, להפסיק את צריכת הסוכר המעובד ובעיקר צריכת סוכר לבן, יש לאכול פירות טריים וליהנות ממיצים טבעיים סחוטים בעל ידי מסחטה, לדאוג לכך שגם כשאנו אוכלים קינוחים אישיים שהם יכילו רכיבים טבעיים כמו פירות טריים כאמור ולבצע פעילות גופנית כמו יוגה או פילטיס שייסעו לכם להחזיר את הגוף לאיזון.

 

לסיכום, אם אתם מרגישים שגופכם אינו מאוזן –  זה הזמן לבדוק את מצב החומציות בגוף ובחומרים שאתם צורכים בחיי היום יום שלכם.

שאלות בנושא PH וחומציות הגוף: כל מה שרציתם לדעת!

PH וחומציות הגוף
נגישות
גלילה לראש העמוד