יוסי שינובר היועץ העסקי מציג: 5 טיפים לכתיבת קורות חיים שירשימו את המגייסים!

נניח שמצאתם מודעת דרושים שתפסה את תשומת הלב שלכם, וכל מה שמפריד ביניכם לבין עבודת החלומות שלכם הוא מסמך וורד אחד. המסמך הזה הוא כמובן קורות החיים שלכם, ויש להם תפקיד מהותי מאוד בבחירה של מקום העבודה לזמן או לא לזמן אתכם לריאיון המיוחל. הם עוזרים לכם להילחם על תשומת הלב של המגייסים ואמורים לייצג אתכם בצורה הטובה ביותר, ולכן חשוב לא לזלזל בהם. במדריך זה תמצאו 5 טיפים חשובים של יוסי שינובר, יועץ עסקי והבעלים של חברת שינובר גרופ, שיעזרו לכם לשדרג את קורות החיים שלכם ולהבטיח שהם ישאירו רושם מתמשך על האנשים החשובים ביותר בחיפוש העבודה שלכם – המגייסים.

מיטוב פורמט קורות החיים

  • עקביות היא המפתח: שמירה על פורמט אחיד לאורך קורות החיים שלכם היא בעלת חשיבות עליונה. השתמשו באופן עקבי בגופנים, כותרות ומספור. בחרו בגופן קריא ונעים לעין כגון Arial או David ובגודל גופן ממוצע.
  • סדר כרונולוגי הפוך: כאשר אתם מפרטים את ניסיון העבודה וההשכלה שלכם, התחילו בהישגים האחרונים שלכם. פורמט זה מאפשר למגייסים לראות את הכישורים ותחומי האחריות הנוכחיים שלכם ומצייר להם תמונה לגבי הצמיחה וההתפתחות בתחום שלכם.
  • הימנעו מעומס: קורות חיים עמוסים יכולים להיות קשים לקריאה, ולכן חשוב לא להעמיס אותם במלל. שמירה על אסתטיקה והימנעות מעומס יהפכו את קורות החיים שלכם למושכים מבחינה חזותית וקלים לקריאה.

הדגשת הישגים על פני תחומי אחריות

במקום פשוט לרשום את תחומי האחריות שלכם בעבודה, יוסי שינובר מדגיש שעדיף להתמקד בהישגים שלכם. זה מספק ראיות מוחשיות להשפעה ולאפקטיביות שלכם בתפקידים קודמים. לדוגמה, במקום לומר "ניהול צוות של אנשי מכירות", תוכלו לומר "הובלת צוות של 10 אנשי מכירות ושיפור היעדים הרבעוניים ב-15% ברציפות במשך שנה". כך תספקו תמונה ברורה יותר של יכולות המנהיגות שלכם ותוצאות המאמצים שלכם.

 

שילוב פעלים וכישורים

יוסי שינובר ממליץ להשתמש בפעלים ולהבליט את הכישורים שלכם כדי לצייר תמונה מוחשית של הפעילות שלכם. כך אתם יכולים לתאר את החוויות שלכם בצורה דינמית ולהוכיח למגייסים שהייתם חלק פעיל ומשפיע בצוותים הקודמים שלכם. הינה כמה דוגמאות:

  • בעלי יכולות תכנון ומנהיגות.
  • שאיפה ליעילות ולשיפור תהליכים.
  • שאיפה לחדשנות.
  • בעלי יחסי אנוש טובים ויכולת עבודה בצוות.

התאמת קורות החיים לתיאור התפקיד

מסמך קורות חיים לעבודה מסוימת לא בהכרח יתאים גם לעבודה אחרת. יוסי שינובר ממליץ שתתאימו את קורות החיים שלכם לכל בקשת עבודה כדי להדגיש את הכישורים והחוויות הרלוונטיים ביותר לתפקיד.

  • נתחו את תיאור המשרה: לפני שינוי קורות החיים שלכם, סקרו ביסודיות את תיאור המשרה, וזהו תחומי אחריות מרכזיים וכישורים נדרשים. זה ייתן לכם מושג ברור מה בדיוק המעסיק מחפש.
  • שלבו מילות מפתח רלוונטיות: חברות רבות משתמשות באמצעים טכנולוגיים כדי לסנן קורות חיים. מערכות אלה סורקות קורות חיים בחיפוש אחר מילות מפתח ספציפיות הקשורות לתיאור התפקיד. יוסי שינובר ממליץ לשלב מילות מפתח אלה בקורות החיים שלכם כדי להגדיל את הסיכויים שהבקשה שלכם תעבור סינון ראשוני זה.
  • הדגישו ניסיון רלוונטי: הדגישו תפקידים, כישורים והישגים שמתאימים למשרה שאליה אתם מגישים מועמדות. אם אתם מגישים מועמדות לתפקיד שיווקי ויש לכם ניסיון בשיווק דיגיטלי, הבליטו אותו.

הגהה ובקשת משוב

זה אולי נשמע מובן מאליו, אבל קורות חיים עם שגיאות הקלדה או דקדוק יכולים להיתפס כחוסר תשומת לב לפרטים ואפילו זלזול.

  • הגהה יסודית: לאחר כתיבת קורות החיים, עברו עליהם מספר פעמים. קריאה בקול רם יכולה לעזור לכם לזהות שגיאות שאתם עלולים להתעלם מהן בעת קריאה שקטה.
  • בקשו משוב: בקשו מחברים או עמיתים לעבור על קורות החיים שלכם. נקודת מבט חיצונית יכולה לספק תובנות חשובות ולזהות שגיאות שאולי התעלמתם מהן.

לסיכום

קורות חיים הם כרטיס הכניסה שלכם לשלב הראיונות והקבלה למקומות עבודה חדשים. הם לא רק מסמך, אלא מראה של החוויות המקצועיות, ההישגים והשאיפות שלכם. כדי להצליח לבלוט בין מסמכי קורות החיים הרבים חשוב שתעקבו אחר הטיפים שפורטו במדריך זה, וכך המעסיקים יתרשמו וירצו שתבואו לעבוד אצלם. זכרו, בכל פעם שאתם שולחים קורות חיים אתם מציעים הצצה לעולם המקצועי שלכם, ולכן חשוב שתשלחו משהו שייזכר בראשם של המעסיקים הפוטנציאליים שלכם.

שאלות בנושא יוסי שינובר היועץ העסקי מציג: 5 טיפים לכתיבת קורות חיים שירשימו את המגייסים!

נגישות
גלילה לראש העמוד