איך הטכנולוגיה שינתה את עולם השיווק?

עולם השיווק הסתמך במשך שנים רבות על אמצעי התקשורת שהיו זמינים עבורו. החל ממודעה שמודבקת על לוח מודעות מקומי ועד שלטי חוצות גדולים ויקרים. מסביב לכך היו יחסי ציבור ופעילויות שונות לקידום המכירות ועוד. דברים שלא מחייבים טכנולוגיה. בהמשך, התפתחויות טכנולוגיות שונות אומצו גם בתחום השיווק וככל שהטכנולוגיה האיצה התפתחותה, כך גם הביטוי שהיא קיבלה בשיווק. אלה כמה נקודות מעניינות בהן הדבר מתבטא:

פודקאסטים

אם נקפוץ היישר להווה, נוכל לתת כדוגמה את עולם הפודקאסטים (או "הסכתים", על פי האקדמיה ללשון עברית). מדובר בפורמט שמשלב תכנית רדיו ואינטרנט ועשוי להיות מוצע כתכנית בשידור חי, כקובץ שמע לשמיעה חוזרת או גם וגם. במרכז הפודקאסטים תמצאו לא מעט הסכתים, שיספקו לכם המחשה טובה ומעניינת לתחום זה. ההאזנה לפודקאסטים היא תופעה מתרחבת והיכן שיש קהל רחב, יש בדרך כלל גם פוטנציאל שיווקי. זאת, באמצעות התארחות בפודקאסט כמומחה, הקמת פודקאסט בעצמכם, מתן חסות לפודקאסט או פרסום במסגרתו.

איך הטכנולוגיה שינתה את עולם השיווק

קידום אתרים

אי אפשר לדבר על שיווק וטכנולוגיה, מבלי להזכיר היבט אחד שבולט במיוחד – אתרים ו"קידומם". אתרי אינטרנט מהווים כיום פלטפורמה עסקית רבת תועלת, כולל בכל הנוגע לשיווק. את האתר עצמו יש להביא לידיעת הלקוחות הפוטנציאליים, באמצעות פעילות שיווק שהיא התמחות בפני עצמה. במסגרת עבודתה,  "ריגו" היא חברה לקידום אתרים ושיווק דיגיטלי וניתן למצוא באתר שלה מאמרים איכותיים בנושא זה. שיווק אתרים ובאמצעותם, פתח עולם חדש של "שיווק באמצעות תוכן", "קידום ממומן" ועוד. לכל עסק כיום, חשוב לכל הפחות להבין במה מדובר. לרובם, כדאי בהחלט גם להקים אתר ולהשקיע בו היטב מבחינה שיווקית.

ניתוח מידע

אם נחזור לרגע "אחורה" מבחינה היסטורית, אפשר לומר שטכנולוגיות הדפוס והתאורה השפיעו מאוד על עולם הפרסום והשיווק. אבל מה שהגיע בהמשך, הוא זה שעשה את המהפכה המרשימה באמת: המחשוב. בעזרתו, ניתן כיום לצבור ולנתח כמויות מידע עצומות על הלקוחות, על פעילויותיהם השונות, על פעילות השיווק של העסק ועוד. את מצבור המידע הגולמי הזה, ניתן לנתח בדרכים שונים ולהפיק ממנו תובנות שימושיות, כולל הסתייעות באוטומציה לחסכון בזמן ובכלים ייעודיים לניתוח מידע מתקדם. המחשוב מסייע בהבנת הלקוח ו"מסע הלקוח", בהבנת קהלים ופילוחים שונים שלהם, בניתוח פעולות שונות במסגרת קמפיינים שיווקיים, השוואת אפקטיביות של גרסאות שונות שלהם ועוד. בצורה כזו, אפשר לשפר בהדרגה את השיווק ולהבטיח מיצוי של ההשקעה בכל קמפיין שיווקי.

ריבוי ערוצים

למרות שאתרים עומדים במרכז נושא השיווק באינטרנט, חשוב לזכור שמדובר כיום בשיווק ב"ריבוי ערוצים".

השיווק באינטרנט צריך לקחת בחשבון גם את מה שקורה מחוץ לאינטרנט, את המתרחש בסמארטפונים, ברשתות החברתיות, ביוטיוב, אופנות חדשות שצצות כמו טרנדים בטיקטוק ועוד. זאת, מאחר שהלקוחות נמצאים באותם מקומות מרובים והעסק צריך לדעת להגיע ללקוח הנכון, בזמן הנכון ובמקום הנכון.

לסיכום

הטכנולוגיה הזניקה את עולם השיווק שנות אור קדימה. מחד – הדבר מחייב כל עסק שלא להישאר מאחור. אבל מאידך, הוא גם פותח אינספור הזדמנויות חדשות לחדש, להתקדם ולהרוויח.

 

השארת תגובה