5 שיקולים עיקריים בבחירת ספק אינטרנט

 

פעם בכמה חודשים מתעוררת מחדש השאלה האם להישאר עם ספקית האינטרנט הקיימת או לחלופין לעבור לספקית אינטרנט אחרת, ובנקודה זו אנשים נוטים לקבל את אחת משתי ההחלטות הבאות: להתחיל לטפל בכך, או להעביר את המשימה לאדם אחר במשפחה (או לאדם אחר בעסק), וזאת כי בקושי מבינים מהו ההבדל בין ספק לתשתית. מבקשים ליישר קו ולהבין בעצמכם כיצד בוחרים ספק באופן מושכל? להלן חמישה שיקולים שינחו אותכם, ולו עבור הפעם הבאה שתידרשו להחליט:

אל תתפתו – תשוו!

זכרו שאם הגעתם אל נציג מכירות מטעם חברה גדולה, כנראה שהוא יודע דבר או שניים אודות מכירות וכנראה שהוא עומד לשכנע אותכם, ועל כן גם אם הוא מציע לכם מתנות ומגוון הטבות, תזכרו שסביר להניח שגם בחברה המתחרה תקבלו מגוון הצעות מפתות, ועל כן לעולם אין לקבל הצעה לפני שמשווים את התנאים מול שתי חברות נוספות. משמע גם אם פניתם אל בזק בינלאומי כי מראש ידעתם שמדובר בחברה מובילה וגם אם ההצעה אכן מפתה, עדיין אין למהר להתחייב לפני שמקבלים שתי הצעות נגדיות, ולו בשביל שתהיו שלמים עם ההחלטה ואכן תצאו מרוצים לאורך זמן.

תחלקו את ההצעה

חברות השיווק הצליחו להטמיע בנו את ההתניה הבאה: בין גודל למחיר קיים יחס הפוך, כך שבכול פעם שאנו רואים "חבילה משפחתית", אנו מראש מסיקים שהיא מציעה עסקה יותר שווה, וכך גם בתחום המדיה. עם זאת, גם אם חברה גדולה ומוכרת מציעה לנו "חבילה כדאית", כזו שכוללת חיבור לספק אינטרנט מהיר, אינטרנט מהיר ושירותי טלוויזיה, עדיין אין לקפוץ למסקנה שמדובר בעסקה שווה, כי גם אם מעוניינים בסך האלמנטים, עדיין ראוי לבחון כמה עולה כל מרכיב בנפרד – לא חסרות הפתעות בתחום.

5 שיקולים בבחירת ספק אינטרנט

תגבו את עמדתכם

לא פעם הפער בין המצוי לרצוי מייאש לקוחות רבים ומוביל את נותני השירות לטעון נחרצות שהכול הובהר כראוי מראש, כך שאין צורך להיות כעת מרוגזים ומופתעים. אי לכך לצד העובדה שהרבה פעמים אכן יתכן שאנו הלקוחות שגינו בהבנת ההסכם, עדיין רצוי לבצע שני מהלכים פשוטים שבעת הצורך יעניקו גיבוי חשוב. במה מדובר? מומלץ הן להקליט את השיחה מול נציגת השירות (בכדי שתהיה הוכחה לנתונים שכן ושלא הועברו) ורצוי לבקש שההסכם ישלח למייל, אך באותה נשימה גם חשוב להדגיש שאינכם מעוניינים לקבל לכתובת המייל חומר שיווקי נוסף.

הגודל קובע? תלוי בשאר המשתנים!

ידוע שרוחב פס מהווה יתרון משמעותי, כי ככול שרוחב הפס יותר רחב, כך יותר מידע יכול לעבור מהאינטרנט יותר מהר, אך פה ראוי לציין שיש לבחון את רוחב הפס בהתאם לכמות הגולשים, כאשר המטרה היא שספקית האינטרנט תציע כמה שפחות גולשים עבור אותו רוחב פס.

הוציאו יומנים!

את התאריך של מועד תום ההתחייבות מומלץ לסמן ביומן, וזאת כי בהרבה מהמקרים החברות נוטות לאפס את התנאים ולשנות לתעריפים הרבה יותר יקרים. כמו כן, מדי תקופה מומלץ להרים טלפון לחברת הספק ולהציג את עצמכם כלקוח חדש שמתעניין לגבי מחירים ומבצעים. בהנחה ומגלים שהתנאים השתפרו, מומלץ לבקש מנציג החברה שיאפס את התנאים שלכם בהתאם. מהם הסיכויים שהוא יסכים? ובכן החברות מעוניינות לבוא לקראתכם בכדי שתישארו לקוחות גם בתום תקופת ההתחייבות, כך שהסיכויים שהם יסכימו עומדים לטובתכם.

ערך מוסף

לבסוף נציין שתמיד חשוב להישאר מעודכנים, לשאול חברים כמה הם משלמים (ומה הם מקבלים), ובין היתר לבחון זמינות, איכות של צוות השירות, אדיבות, מהירות תגובה וכדומה, כי ברגע הצורך חשוב שיהיה מענה מקצועי בצד השני.

 

 

 

השארת תגובה