איך להתמודד עם בעיית אלימות במשפחה?

אלימות במשפחה

בעיית אלימות במשפחה יכולה להסלים ולפגום באופן משמעותי בהתפתחות הילד. כיצד להתמודד עם הבעיה באופן ממוקד ובטיחותי? להלן הפרטים.

אלימות במשפחה: זינוק במספר התלונות בצל הקורונה

נגיף הקורונה הוביל את מדינת ישראל למציאות חדשה אשר גרמה לרבבות בני אדם להסתגר בבית. לצערנו, משטרת ישראל דיווחה כי בעקבות הסגר נרשם זינוק במספר התלונות בגין אלימות במשפחה. חשוב לזכור כי בעיית אלימות היא בעיה התנהגותית אשר מחייבת טיפול ממוקד אשר חייב להתרחש בהקדם האפשרי, וזאת דרך גורמי מקצוע מוסמכים אשר יכולים לעזור באופן ממשי בכדי להתמודד עם הבעיה. בעיית אלימות במשפחה יכולה לקרות גם בעקבות התפרצויות זעם אצל ילדים, ולכן חשוב לאבחן את הבעיה ולהגיע לתובנות אשר באמצעותן ניתן יהיה לשקם את מרקם היחסים המשפחתי, גם בתקופה לחוצה כמו הקורונה. ניתן לקרוא מאמרים בנושא באתר איך גדלת.

אלימות במשפחה

אלימות במשפחה: לא גזרת גורל

חשוב לציין כי תקופת הקורונה היא רק סימפטום לתופעה רחבה אשר מתרחשת באלפי בתי בישראל. מאחר ומדובר בתופעה אשר לרוב מנסים להשתיק בשל הבושה הנלוות, רבים חשים כי הם נמצאים בגיהנום אשר משפיע לא רק על המרקם המשפחתי אלא גם על המצב הנפשי. אנו שומעים לא מעט בתקשורת אודות אירועי אלימות כלפי ילדים ונשים. מקרי האלימות הקשים ביותר מגיעים לתקשורת, אולם ישנם מאות מקרים אשר אינם מדווחים. חשוב לזהות את הסימנים של אלימות במשפחה ובכך להציל את המשפחה מאלימות חוזרת או חלילה רצח. ברחבי הארץ ישנם מרכזים אשר מאפשרים לקבל תמיכה וטיפול בעבור אלימות במשפחה, וזאת באמצעות מטפלים מקצועיים וכן עובדות סוציאליות אשר מלוות את המשפחה. מדובר בהתמודדות אשר צריכה להתבצע ברגישות, ומתוך תפיסה מערכתית של רצף טיפולים אשר מתחילה מאכיפה, שפיטה וטיפול. לא מדובר בגזרת גורל, ובאמצעות טיפול נכון ניתן לזהות את הסימנים ולפתח תוכנית אישית אשר כוללת ליווי ומענה. הצעד הראשון למניעת אלימות במשפחה מתחיל מחשיפה אשר היא קשה מאוד, בעיקר בשל תחושת הבושה והחרדה הנלוות. אולם, מדובר בצעד אשר במסגרתו ניתן להתניע את התהליך של ההחלמה ויצירה של סביבה משפחתית יציבה ובריאה.

מרכזי סיוע בעבור אלימות במשפחה

אם אתם סובלים מבעיה של אלימות במשפחה, ישנם מרכזים אשר מאפשרים לפנות באופן אנונימי לצורך קבלת תמיכה. נכון להיום, פועלים בישראל כ 67 מרכזים אשר מעניקים תמיכה וסיוע באמצעות צוותים מקצועיים אשר מורכבים מפסיכולוגים, עובדים סוציאליים וכן מדריכים אשר מתמחים בתחום הטיפול המשפחתי. אל תהססו לפנות ותזכרו כי ככל שתקדימו לבצע את הפניה, כך תוכלו לצאת מהסיטואציה ולהעניק לכם ולבני המשפחה איכות חיים ובריאות של הגוף והנפש. בכך, תוכלו לבצע את הצעדים הראשונים לקראת עתיד טוב יותר.

שאלות בנושא איך להתמודד עם בעיית אלימות במשפחה?

אלימות במשפחה
נגישות
גלילה לראש העמוד