אייפון או גלקסי: במה אתם בוחרים?

 

אחת ההמצאות ששינו את חיינו היא כמובן הסמארטפון. האפשרות להפעיל אפליקציות ניווט או מוזיקה, לתקשר עם אנשים בטקסט או וידאו, לקבל ולענות על מיילים או אפילו לרכוש מוצרים, הפכו את הטלפונים החכמים לחלק בלתי נפרד מאיתנו ומחיינו. אז אייפון או גלקסי? התשובה במאמר שלפניכם.

מכשירים חכמים

רבים אינם זוכרים זאת אבל מי שהתחילה את הדור הזה של טלפונים חכמים הייתה אפל עם מכשיר האיי פון הראשון. זה היה מכשיר שהשתמש במסך תצוגה והקלדה והיו בו מיטב החידושים, למשל מצלמה ראויה. במשך שנים הייתה זאת אפל שתמיד נחשבה ליצרנית המובילה. סמסונג נחשבה תמיד לאופציה זולה יותר לרכישה של טלפון חכם. עם השנים, סמסונג השתכללה והציעה מוצר שהוא יותר ויותר איכותי ומשוכלל. כיום, כבר לא ניתן לומר בפשטות שאפל היא האיכותית יותר. לדגמי הדגל של שתי היצרניות יש דגמים של טלפונים חכמים שהם פסגת הטכנולוגיה. המחירים שלהם גבוהים אמנם אבל כך גם היכולות. בחנות המכשירים של סלקום מוצעים הן דגמים של אפל והן של סמסונג. עכשיו נותר רק לבחור…

המאמר הזה יעזור לכם לבצע בחירה נכונה יותר ומתאימה יותר בין שני דגמי הפרימיום שקיימים היום: הגלאקסי אס 10 פלוס והאפל איי פון איקס אס מקס.

ראש בראש – השוואת הטלפונים המובילים

לקחנו לסיבוב את שני הטלפונים המובילים כיום: האס 10 פלוס והאיקס אס מקס. לא רצינו להיפרד מהם כאשר הרושם הראשוני הוא שבאמת אין הכרעה מובהקת מיהו הסמארטפון הטוב יותר. בשניהם יש שכלולים ונתונים מדהימים. לדעתנו הבחירה צריכה להיות מבוססת על התאמה אישית לכם ולצרכים שלכם כי יש ביניהם כן הבדלים. בואו נראה מהם:

עיצוב מארז וכו'

מבחינת עיצוב, שני הדגמים מגיעים עם מסך זכוכית שנמשך עד השוליים. האייפון מגיע עם מארז מתכתי בגימור מושלם. הוא מציע מבחר של שלושה צבעים: כסף, זהב ואפור חלל. האייפון נראה מצוין וניכר שיש באפל כבר הרבה ניסיון בייצור של המכשירים הללו. הסמסונג מציע שני סוגי מארזים ויותר מבחר של צבעים. במארז האלומיניום ה'רגיל' שגם הוא נראה מעולה, נוכל לקבל כמה צבעים מטאלים לבחירתנו. סמסונג גם מציעים אופציה של מארז קרמי בשחור או לבן. זהו מארז שיהיה כנראה יותר עמיד מהרגיל.

שני הטלפונים מציעים עמידות נגד מים וגם נגד אבק. זה יכול להיות מצוין כאשר משתמשים בטלפון לצילומים בחוץ כמו וולוגים למשל.

חומרה

שני הטלפונים מציבים רף מאד גבוה. האייפון מגיע עם 4 ג'יגה זיכרון ואילו הסמסונג עם 8 ג'יגה. לאיפון קיימות גרסאות דיסק של 64, 256 או 512 גיגה. הסמסונג מגיע עם 512 ג'יגה ואפשרות לזיכרון חיצוני של עוד 512. בגרסת הקרמיקה ניתן לקבל את הסמסונג עם 12 גיגה ראם ו1 טרה, כן זו לא טעות, 1 טרה נפח אחסון.

שימושיות

לשני הטלפונים מצלמות מעולות. הסמסונג מציע מצלמה קדמית כפולה וזהו בהחלט יתרון. שתי המצלמות מגיעות ל4K שזה הישג בפני עצמו. יתרון לאייפון הוא הפיצ'ר שמאפשר להחליף רקעים תוך כדי צילום וידאו. זה מסוג הדברים שצריך לראות בעיניים בכדי להתרשם.  המסכים של שניהם משתמשים בטכנולוגית OLED מתקדמת והם שניהם מצוינים. לאייפון יש שכלול גדול והוא ה3D TOUCH – זוהי האפשרות לזהות את עוצמת הלחיצה וכך לפתוח עוד תפריטים ואפשרויות שונות. להערכתנו זה יהיה יתרון גדול ככל שיפתחו לעניין הזו תוכנות וממשקים מתאימים. מבחינת משקל, הסמסונג מעט קל יותר אבל אנחנו לא בטוחים אם זה כבר יתרון כאשר מדובר במשקלים האלו.

שאלות בנושא אייפון או גלקסי: במה אתם בוחרים?

נגישות
גלילה לראש העמוד