5 נורות אזהרה שאתם חייבים להכיר לגבי האתר שלכם

 

המאמר הזה מיועד למי שכבר יש לו אתר פעיל ברמה זו או אחרת. יכול להיות שאתם אפילו מרוצים מהאתר, הוא נראה טוב ואתם מקבלים פניות של לקוחות פוטנציאליים מפעם לפעם. מה אם יש משהו מהותי שלא עובד באתר שלכם? מה אם יש משהו מהותי שעומד לגרום לאתר שלכם לאבד מיקומים בתוצאות החיפוש? סיכמנו עבורכם חמש נקודות מאוד פשוטות לבדיקה. תוכלו להתייחס אליהן ממש כאל צ'ק ליסט לביצוע וללכת לבדוק את האתר שלכם מיד בתום הקריאה.

רגע לפני

רגע לפני שנדון ב5 נורות האזהרה, נציין כי חשוב לאחסן את האתר בשרתים האידיאליים ביותר. ובכן, תוכלו לקבל עוד מידע עשיר בסקירה הבאה, שהיא מומלצת כהשלמה של המאמר הזה. דבר נוסף שנמליץ הוא לברר על קידום אתרים אורגני, שהרי מדובר בשירות שעשוי להקפיץ את האתר שלכם למיקומים הראשונים במנוע החיפוש, וזה בהחלט דבר שרצוי לקחת בחשבון.

בדוק את גוגל אנליטיקס

בואו נתחיל בעובדה שאם אין לכם גוגל אנליטיקס ואתם לא מנתרים תנועה באתר באופן קבוע, כבר היה שווה לכם לקרא את המאמר וזו הנורה הראשונה והיא בוהקת מאד… את גוגל אנליטיקס צריך לדעת איך מתקינים ואיך בודקים שהותקן נכון.

בגוגל אנליטיקס תוכלו לבצע כמה בדיקות פשוטות שכבר יאתרו לכם בעיה קשה אם היא קיימת. שיעורי נטישה (BOUNCE RATE) גבוהים למשל הם סימן למשהו מאוד לא טוב שקורה באתר שלכם. יכול להיות שזה משהו נקודתי, אולי חוסר התאמה לניידים למשל שגורם לכפתור של התפריט לא להופיע. נתון נוסף שתוכלו לנתר יהיה זמן גלישה באתר ובדפים השונים. יכול להיות שהשקעתם בתוכן מדהים אבל גולשים פשוט לא נשארים עליו כי הפסקאות לא מרווחות או שנראה שהטקסט ארוך מידי…

 

 

אין לכם הרבה לידים שמגיעים מהאתר

בואו נחשוב רגע, בשביל מה הקמתם את האתר מלכתחילה? מטרת האתר היא לשרת את העסק, הוא איננו מטרה בפני עצמו! אתר שלא מוביל אתכם ללקוחות חדשים, בעצם איננו עושה את העבודה. טפטוף קטן של פניות לא צריך לספק אתכם. האתר שלכם אמור להיות צינור דרכו מגיעות פניות רבות. אתר שאיננו חנות שבנוי טוב מעסיק לפחות אדם במשרה מלאה שעונה על הפניות והופך אותן למכירות.

יכול להיות שמשהו מאד ספציפי במה שקרוי 'משפך המכירה' איננו עובד אצלכם. נסו להבין מהו ולשפר.

אתם מקודמים יופי…

…אבל במילות מפתח שלא נותנות לכם שום דבר. תראו, ישנן מילות מפתח שנראות מבטיחות אבל הן מביאות הרבה תנועה של גולשים שאינם קשורים לעסק שלכם. יכול להיות שהם מחפשים מידע על נושא כלשהו אבל הם לא הגיעו בשביל מה שיש לכם להציע כעסק. זו אחת המלכודות הגדולות ביותר של קידום אתרים – קידום במונחים שנראים טוב אבל הם לא כאלו. יש דרכים שונות לבדוק אילו מילות מפתח מביאות איזה תנועה. אחת מהן היא דרך הכלי שמצוי בגוגל אדוורדס. ביטויים שאינם תחרותיים שם, בדרך כלל יש לכך סיבה וכדאי לבדוק אותה.

האתר שלכם נראה מצוין…

…רק במחשב נייח ורק ברזולוציה 2560X1440 DPI ומעלה… יותר ויותר גולשים עושים זאת דרך מכשירים ניידים בגדלי מסך שונים. למעשה, בזמן כתיבת שורות אלו מדובר כבר בחדשות ישנות. למעשה גוגל כבר התחילו להתייחס לגרסאות ניידות של אתרים מסוימים כאל הגרסאות ה'ראשיות' שלהם. חוסר התאמה לניידים צריך להבהב אצלכם כנורה הן בגלל שאתם מבריחים גולשים פוטנציאלים והן בגלל שגוגל לא שש להמליץ על אתר לא מותאם.

האתר שלכם איטי

זו בדיקה שצריך לערוך באופן שוטף. בדקו את האתר באמצעים שונים, יש לכך כלים רבים. בנוסף, דאגו לבדוק את האתר בתנאי אמת ממכשירים אמיתיים במיקומים שונים ובשעות שונות. זמני טעינה ארוכים הם דבר שאין לו מקום באתר מודרני. תחשבו כמה מהר אתם בורחים מאתר שלא נטען ואתם עוד אנשים סבלניים, לא? בדיקת מהירות כזאת יכולה לתת אינדיקציה לבעיות רבות החל מבעיה באופטימיזציה של תמונות או סרטונים, דרך בעיה של תוספים רבים מידי ועד לבעיות עם השרת וספק האחסון של האתר.

סיכום

את חמשת הבדיקות הללו חשוב לערוך באופן קבוע. הטכנולוגיה ותנאי הסף הם דברים שמשתנים ללא הרף. תנאי הסף למהירות או נראות למשל מתעדכנים והדרישות רק עולות. את יתר האינדיקטורים שווה גם לבדוק לפחות בתדירות חודשית. בהצלחה!

השארת תגובה