מהבשורות החדשניות לתעשייה: הכול על תכנון וייצור מכונות למפעלים ולחברות הזנק

חדשנות ותעשייה הולכות יד ביד מאז ומתמיד, זאת מאחר שעולם התעשייה מורכב למדי ועסקים מחפשים תמיד דרכים להתייעל. אחד התחומים המתוחכמים שבהם שילוב זה מתבטא היטב הוא תחום תכנון וייצור המכונות למפעלים ולחברות הזנק. אלה כמה דברים מעניינים ושימושיים שכדאי לכם לדעת על כך.

שילוב תחומים, לתוצאה חדשנית

מכונות תעשייתיות מהוות מערכות מורכבות מאוד אשר מחייבות שילוב תחומי ידע רבים, זאת הן בתכנון המכונה והן בייצורה. אלה כוללים הנדסת מכונות, הנדסת חשמל, הנדסת תוכנה, עיבוד שבבי ותחומים נוספים. האפשרויות כאן הן כמעט אינסופיות. ניתן לתכנן את המכונות, כך שיבוצעו מניפולציות מסוגים רבים על חומרי גלם, פעילויות גימור שונות לחלקים, הרכבת חלקים לכדי מוצר שלם ועוד. במסגרת תהליך תכנון ופיתוח של מכונה כזו, הדרישות עשויות להיות שגרתיות למדי, אולי בתכנון מכונות למפעלים שפעילותם שגרתית באופן יחסי. במקביל, יש לעתים דרישות יוצאות דופן, כמו למשל במקרה של חברות הזנק. בישראל ישנה כידוע פעילות רבה של חברות מסוג זה וכל הרעיון הוא שפורצים לכיוונים חדשים. אך אם פונים לשם כך לספק מומחה ומנוסה, כגון ארק אוטומציה, ניתן לקבל במקום אחד מענה לכל צרכי התכנון והייצור של מכונות כאלה.

תכנון וייצור מכונות סדרתיות

מכונות סדרתיות הן מכונות שנועדו לייצור המוני. תכנון מכונות אלה, עובר לרוב דרך השלבים הבאים:

  • תכנון ראשוני – גיבוש אפיון ראשוני של המכונה בשיתוף העסק שמזמין את המכונה. בשלב זה, יוגדרו בבירור היבטים בסיסיים וחשובים לגביה, כנקודת מוצא להמשך הפיתוח. כך גם מבטיחים תיאום מרבי ומראש, בין מזמיני המכונה ליצרן המכונה. דוגמאות להיבטים שיגובשו בשלב זה, הם תפקיד או תפקידי המכונה שתיוצר והגדרה ברורה של קהל היעד שישתמש בה.
  • מודל ממוחשב – הכנת מודל תלת ממדי של המכונה על פי התכנון הראשוני שגובש. מודל זה, יסייע בבחינת פעולת המכונה. גם אם היא בחינה ראשונית ו"תאורטית" במחשב.
  • בניית אב טיפוס – בניית פרוטוטייפ פיזי של המכונה ובחינת תפקודו.
  • בדיקת איכות (Quality Assurance) – התעמקות בהיבט איכות המוצר ושיפורו. למעשה, כל השלבים שציינו עד כאן וגם שלבים שבהמשך, מספקים הזדמנויות לבדיקה ושיפורים. אך כמובן, מוטב לבצע שינויים ככל הניתן בתחילת תהליכי התכנון והייצור, כאשר הם עדיין קלים וזולים יחסית לשילוב.
  • כתיבת ספר הוראות – כתיבת ספר הוראות / הדרכה למכונה. הספר יכלול בין השאר הסברים על ייצורה והרכבתה, על אופני הטיפול במכונה, השימוש השוטף בה, פעולות התחזוקה ודרכי איתור תקלות אופייניות ותיקונן.
  • ייצור המוני (Mass Production) – תהליך הייצור מציב אתגר תכנון חשוב בפני עצמו. המטרה היא לייצר באופן הזול ביותר שניתן, מבלי לפגוע באיכות המוצר.

פתרון מלא, מחברה שמתמחה בכך

לשם פיתוח מכונות כאלה דרוש כמובן גורם מקצועי ומנוסה. כמו כן, רצוי שגורם זה יוכל לתת מענה רחב ככל הניתן, בכדי לפשט את העניינים עבורכם כלקוח. ארק אוטומציה מנוסה בפיתוח וייצור מכונות שונות, מערכות אוטומציה ורובוטיקה, למגוון ענפים בתעשייה. לחברה התמחות מיוחדת במכניקה עדינה, עם יכולת למציאת פתרונות חדשניים ומקוריים לנושא זה. היא עוסקת גם ב –

  • מכונות הרכבה וקווי הרכבה רובוטיים.
  • רובוטיקה – במיוחד רובוטים מהסוגים סקרה (SCARA), 6 צירים ו"עכביש".
  • מתקני בדיקה למוצרים מסוגים שונים
  • מערכות בקרה תעשייתית – כולל בקרי PLC ובמיוחד בקרי LG, סימנס ו-Yaskawa.
  • יישומי איסוף ועיבוד נתונים.

לסיכום

אם אתם זקוקים לשירותי תכנון וייצור מכונות, מומלץ להיות מעודכנים בהתפתחויות החדשות שבו ולפני הכול, לפנות למומחים – חברת ארק אוטומציה.

שאלות בנושא מהבשורות החדשניות לתעשייה: הכול על תכנון וייצור מכונות למפעלים ולחברות הזנק

נגישות
גלילה לראש העמוד