שירה בציבור או קריוקי?

בכל הנוגע לפעילות חברתית משותפת הכוללת מוזיקה ושירה יחדיו –  כיום ישנן שתי פעילויות מרכזיות ביניהם שירה וציבור וקריוקי. שתי הפעילויות מתאימות למגוון אירועים בזמן ששירה בציבור הייתה כבר מאז קום המדינה דרך נפלאה להעביר ערבים כיפיים עם חברים, בעוד שקריוקי היא פעילות ששייכת לדור החדש שיכול ליהנות מטכנולוגיה המאפשרת לו לשיר כל שיר שהוא מעוניין בו בליווי מוזיקה מתאימה.

אז איזו פעילות כדאית יותר לאירוע מושלם? שירה בציבור? או קריוקי? הכנו לכם רשימה השוואתית צוהלת במיוחד בהמשך.

קריוקי או שירה בציבור

לפני שנבצע השוואה בין שני סוגי הפעילויות, חשוב להכיר כל פעילות ואת הדרך שבה היא מתבצעת:

קווים לדמותה של שירה בציבור

שירה בציבור ידועה כפעילות חברתית כיפית כבר מימי 'אנו באנו'. פעילות זאת מתרחשת בכל מקום החל משירה בציבור בתל אביב עד שירה בציבורים בירושלים, בצפון ובדרום והיא נעשית עם שירונים מודפסים של שירי ארץ ישראל היפה ושלל שירים ערבים לאוזן תוך שאת השירה מלוות שקופיות של המילים וכמובן נגן פסנתר, גיטרה, אקורדיון או כלי נגינה שמשתלב בהרמוניה עם השירה המשותפת.

קווים לדמותו של קריוקי

קריוקי לעומת זאת היא דרך חדשה לשירה בציבור שמקורה ביפן, כאשר באמצעות מכשיר קריוקי או אפליקציות להפעלת קריוקי און ליין ניתן לבחור כל שיר לועזי או עברי, ליהנות ממצגת של מילות השיר על מסך הטלוויזיה תוך שבאמצעות מיקרופון ניתן לשיר עם המוזיקה ממש כמו זמרים אמתיים!

אז במה כדאי לבחור?

אם אתם מארגנים פעילות חברתית, חשוב שתדעו מהם היתרונות והחסרונות של כל פעילות:

שירה בציבור – יתרונות וחסרונות

לשירה בציבור יתרונות רבים והיא חוויה מגבשת ומלהיבה!  כאשר כולם שרים יחדיו שירים ערבים באמצעות חוויה מגבשת, תוך שכולם הופכים לזמרים אשר מכירים את המילים ויחד יוצרים סימפוניה נפלאה.

עוד ביתרונות של שירה בציבור בתל אביב או בכל מקום, היא היכולת לשיר בחוץ על מדשאה, בחצר הבית, המרפסת או בגינה מבלי שהמוזיקה תפריע לאנשים מסביב. בנוסף: ליווי של כלי נגינה אמתי ולא כזה שבוקע מטלוויזיה או ממכשיר קריוקי: הופך את החוויה לאותנטית ויוצאת דופן.

עם זאת לשירה בציבור ישנם גם כמה חסרונות ביניהם: גיבוש החברים לשירה בציבור, הכנת הערב עם מקרנים, הדפסה של כמויות שירונים ושכירת מפעיל כמו גם היעדרות מיקרופון שמקנה חווית עוצמתית יותר.

קריוקי או שירה בציבור

קריוקי יתרונות וחסרונות

לקריוקי ישנן יתרונות רבים: הוא מגבש את החברים, ניתן בקלות למצוא כל שיר שרוצים בין אם לועזי או עברי, בנוסף החוויה אינה עולה כסף וזאת בשל אפליקציות קריוקי און ליין, וחוויה של שירה באמצעות מיקרופון ומגבר המעצימים את החוויה ואת תחושת המקצועיות בשירה.

עם זאת לקריוקי חסרונות שונים כמו הצורך בציוד חשמלי על מנת להפעיל את המכונה (בשטח דרוש גנרטור לחשמל), אך הפעילות מתאימה בעיקר לתוך הבית משום שעוצמת השירה באמצעות רמקולים עלולה להפריע למנוחת השכנים.

לאיזה אירועים מתאימים קריוקי ושירה בציבור?

קריוקי ושירה בציבור מתאימים לשלל אירועים החל מערבי חברה, לחגיגיות לקיבוץ או למשק, לימי הולדת, לבר או בת מצווה, לבריתות, לימי כיף וגיבוש ואפילו לערב חברתי שבו כולם רוצים ליהנות משירה יחדיו, צחוקים ופעילות חווייתית בלתי נשכחת.

שאלות בנושא שירה בציבור או קריוקי?

קריוקי או שירה בציבור
נגישות
גלילה לראש העמוד