עיצוב מטבחים: 5 עיצובים שישדרגו את המטבח שלכם!

המטבח שלנו הוא המקום שבו אנו מבלים שעות רבות. בחלל זה אנו מבשלים, מכינים ארוחת בוקר לנו ולבני המשפחה, מארחים ואף מבלים שעות רבות ביצירת שלל תבשילים ומנות חדשות ואף מסורתיות.

עם זאת כדי שחלל העבודה יהיה נוח ומותאם לצרכים שלנו, חשוב לדעת כי ישנם מגוון עיצובי מטבחים, אשר הופכים את חלל המטבח למקום נעים יותר, פרקטי ומותאם אישית.

עיצוב מטבחים כפריים

אז אילו סגנונות עיצוב ישדרגו את המטבח שלכם? 5 סגנונות עיצוב בהמשך!

על מנת ליהנות ממטבח מעוצב, פרקטי וכזה שמשתלב באופן הרמוני בעיצוב הבית: חשוב לדעת כיצד לבחור את העיצוב הנכון משלל סגנונות שישנם כיום.

כפי הזכרנו, המטבח הינו חלל מרכזי בחלל הבית ולכן יש לשים לב כי אתם מבצעים את ההתאמה הנכונה של העיצוב והבנייה לחלל הבית, בין אם מדובר בהתאמה לגודל החלל, הקניית משטחי עבודה מתאימים, יצירת חללי אחסון דינאמיים ופרקטיים והפיכת המטבח למקום שכיף לשהות בו.

עיצוב מטבחים

5 סגנונות עיצוב פרקטיים ונפלאים

כיום ישנם כמה סגנונות עיצוב בולטים ביניהם:

מטבחים כפריים מעץ מלא

מטבחים אלה הפכו למגמה פופולריות בעיצוב וזאת משום שמטבחים כפריים מעץ מקנים את היכולת לבשל ולארח בחלל שמראהו כפרי מזמין וחמים. עיצוב מסוג זה מאופיין ממשטחי בוצ'ר גדולים המשמשים גם במשטחי עבודה וגם במשטחי הגשה.

עוד ניתן למצוא חללי אחסון מסיביים עשויים עץ מלא, כיורים בסגנון כפרי (רבועים וגדולים) המשתלבים באופן הרמוני עם העיצוב, חזיתות עשויות עץ מסיבי ומלא להקניית תחושת החמימות והכפריות במקום, תוך השלמת העיצוב עם שלל פריטים כפריים כגון:  מחבות אלומיניום ונחושת גדולים, כלי בישול כפריים, קערות גדולות וצבעוניות ועוד.

מטבחים בסגנון פרובנס

סגנון פרובנס מקורו בחבל פרובנס אשר בצרפת שם סגנון החיים נע בין עירוני לכפרי. בשל כך, עיצוב חלל בסגנון זה נוטה להיות באמצע בין תוך שהוא משדר יוקרה עם נגישות עירוניות, כאשר השאיפה היא לסגנן את המטבח בצורה אלגנטית שיש בו סנטימנטאליות אל תקופה קדומה וקצת אחרת.

מטבח זה מתאפיין בחזיתות ודלתות בגווני פסטל רכים, בכיורים מעוצבים בעלי ברזים בסגנון מלכותי, ארוניות עץ בעלות מראה עתיק ושלל אביזרים וקישוטים צבעוניים ורומנטיים שהופכים את עיצוב החלל למתוחכם, מושך ונוסטלגי.

מטבחים בסגנון תעשייתי

עיצב נוסף ונפוץ הוא העיצוב התעשייתי. סגנון זה חולש על שנות ה20 בהן הייתה מגמה להותיר חללים חשופים, לא מהוקצעים וכאלה שהטכניות בהם שולטת.

סגנון זה אשר הגיע אלינו מאירופה ומארצות הברית, מזכיר מעט מטבחים במסעדות גדולות, תוך שהדבר מגיע לידי ביטוי במשטחי נירוסטה גדולים, כיורים עשויים מתכת או נירוסטה, משטחים גדולים, מדפים עמוסי צנצנות גדולות, מכונות בישול בולטות, מכשירי חשמל בעלי עיצוב בסגנון שנות ה 20 ועוד.

מטבחים בסגנון מודרני

הסגנון המודרני, להבדיל משאר העיצובים שהצגנו, שם את הדגש על קווים נקווים, מינימום אביזרים והצנעת מכשירי החשמל בארונות, תוך שילוב של כלים בתאים מסודרים ובעלי מראה מהוקצע.

מטבחים מודרניים ניחנים בצבעים עזים של אדום, ירוק, כתום, שחור, צהוב ועוד והם שמים את הדגש על פרקטיות במטבח תוך הקניית מראה נקי וכזה שכמעט ואין בו שימוש.

עם זאת הסגנון המודרני מאפשר מקסימום יעילות בזמן עבודה במטבח תוך קבלת חלל מותאם אישית וכזה שניתן לעבוד בו בקלות!

עיצוב מטבחים

מטבח בסגנון עתיק

המטבחים העתיקים הם כאלה אשר ממשלבים קידמה עם טעם של פעם. מטבחים כאלה נראים מעט כאילו יצאו ממגזין שפורסם בשנות השבעים תוך שהשימוש הוא בצבעי וינטג' כמו כתומים, ירוקים, חומים ועוד.

סגנון זה מאופיין בארונות ענתיקה, פרזולים עתיקים, חזיתות בעלות מראה נושן ועוד. מטבח כזה מתאים לאוהבים הנוסטלגיה והוא מאפיין בעיקר דירות קטנות או בורגניות.

לסיכום, סגנונות מטבחים ישנן אינספור! ולכם נותר רק לבחור את סגנון העיצוב אשר מתכתב בצורה נכונה עם הבית שלכם ועם הדרך שבה אתם מתנהלים בחלל.

שאלות בנושא עיצוב מטבחים: 5 עיצובים שישדרגו את המטבח שלכם!

עיצוב מטבחים כפריים
נגישות
גלילה לראש העמוד